Wednesday, January 19, 2011

Get Well Soon si Bidan Terjun

Laptop tak sihat. Tiba2 dia menggigil semalam, sampai harini jadi semakin parah. Sampai saya yang tengok ni pun jadi fenin la~ dan mual2.

Kesian dia.. Jadi saya cepat2 sms Pak Yusuf,

"Pak, laptop saya layarnya goyang2. Bisa bantu baiki gak?"

Pak Yusuf terus reply

"Ok, nanti sore saya ke sana"

Ringkas, cepat, tangkas!
Sore tu dia terus sampai rumah. Check2 skit pastu dia cakap, laptop sakit parah, perlukan opname untuk rawatan lebih kurang 3 hari dan perlu dioperation jugak.

Ye lah kan, laptop tu dah berumur. Walaupun pada mulanya dia hanyalah sebuah bidan terjun...

Ceritanya begini, waktu itu laptop lama saya tiba2 mogok tak nak ikut balik Indon, tapi flight dalam beberapa jam je lagi, camne nih? Saya harus balik ke Indon, dan laptop harus ikut! Sebab waktu tu saya masih dalam proses menyiapkan thesis.

Jadi, saya pun main bedal je mana2 laptop yang ada dekat rumah dan inilah laptop 'rebound' yang dari saat itu menjadi teman sejati. Free2 je laptop ni dapat ikut naik kapal terbang, dapat tuan baru yang comel pula... (nah, ambik plastik ni kalau rasa nak muntah)

Beberapa bulan setelah kejadian itu, rumah saya dimasuki pencuri keling yang tegar. Alhamdulillah, keling biadap tu tak sempat curi apa2 kecuali laptop mogok saya.

Itulah padahnya wahai laptop, kau berlagak sangat tak nak ikut balik Indon, kan dah kena sapu dengan keling! Biarkan dia, padan muka! Agaknya papa yang nak buat police report pun malu nak reportkan tentang kerugian sebesar sebuah laptop-hampeh-tak-boleh-diharap. Sekian.

Kepada teman dan taulan, sanak saudara dan sahabat handai, saya mohon mendoakan supaya laptop saya cepat sembuh dan tuannya tak dikenakan bayaran yang terlalu tinggi, sebab saya takde insurance, Jamkesmas pun takmo tanggung.

Pastu... nanti saya dah nak birthday, adalah sangat tidak comel meraikan birthday dengan pocket kopak.

Maka dengan ini, segala sambungan cerita akan dilanjutkan setelah laptop sembuh. Oedem jari2 saya kalau perlu type segala bebelan di qwerty ini.





Boringla awak takde... Skit lagi saya jadi emo!

Xoxo
(BlogPress via iPhone)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...